COMUNICAZIONE  >> eventi

23/06/2021 Ri.MED Symposium

COVID-19: mechanistic dissection, drug development and clinical evaluation

This Ri.MED Symposium will bring together a panel of scientists for a two-day virtual meeting and it will cover various complementary approaches focused on COVID-19.
The first day will focused on drug discovery, from advanced data analysis to structural biology approaches, while the second one will be clinical focused, including clinical research programs and trials, along with a case-history of IRCCS ISMETT during the SARS-CoV-2 pandemic in Sicily.

Wednesday, 23 June 2021

02.30 PM       Plenary Lecture - Rolf Hilgenfeld, PhD, Director, Institute of Biochemistry, University of Luebeck; German Center for Infection Research (DZIF), Braunschweig, Germany
03.15 PM       Ugo Perricone, PhD, Group Leader, Molecular Informatics Group, Fondazione Ri.MED, Palermo, Italy
03.45 PM       Break
04.00 PM       Mathias Munschauer, PhD, Junior Group Leader, Helmholtz Institute for RNA-based Infection Research, Würzburg, Germany
04.30 PM       Claudia Coronnello, PhD, Senior Scientist in Computational Biology, Advanced Data Analysis Group, Fondazione Ri.MED, Palermo, Italy
05.00 PM       Andreas Schlundt, PhD, Group Leader, Institute of Molecular Biosciences and Biomagnetic Resonance Center (BMRZ), Goethe University Frankfurt, Germany
05:30 PM       Caterina Alfano, PhD, Group Leader, Structural Biology and Biophysics Group, Fondazione Ri.MED, Palermo, Italy

Thursday, 24 June 2021

02.30 PM       Plenary Lecture - Andrea Gambotto, MD, Associate Professor of Surgery, University of Pittsburgh, USA
03.15 PM       Giovanna Panarello, MD, Chief of Intensive Care Unit, IRCCS ISMETT, Palermo, Italy
03.45 PM       Break
04.00 PM       Camillo Ricordi, MD, PhD, Stacy Joy Goodman Professor of Surgery, Distinguished Professor of Medicine, Director of the Diabetes Research Institute (DRI), Director of the Cell Transplant Program, University of Miami, USA
04.30 PM       Albert Comelli, PhD, Scientist in Nuclear Magnetic Resonance, Advanced Data Analysis Group, Fondazione Ri.MED, Palermo, Italy
05.00 PM       Anthony R. Cillo, PhD, Postdoctoral Associate, Department of Immunology, University of Pittsburgh, USA
05.30 PM       Monica Miele, PhD, GMP Production Manager, Fondazione Ri.MED  and Matteo Bulati, PhD, IRCCS ISMETT, Palermo, Italy

Please confirm your attendance, filling out the following registration form. Before the event you will receive the Zoom Link to attend the meeting.

Dati Anagrafici

Professione
Giorno partecipazione

INFORMATIVA ART. 13 LEGGE 196/2003
I dati personali forniti all’atto dell’iscrizione saranno oggetto di trattamento informatico e manuale, al fine di documentare la Sua partecipazione e per i trattamenti derivanti dagli obblighi di legge. Essi potrebbero essere comunicati a fornitori di servizi inerenti la manifestazione per il disbrigo delle pratiche relative alla organizzazione della stessa, nonché alle autorità competenti secondo le prescrizioni di legge. Il conferimento di tali dati è obbligatorio ed essenziale per la partecipazione all’evento formativo. Titolare dei dati è la Fondazione Ri.MED, Via Bandiera 11, 90133 Palermo, nella persona del suo legale rappresentante, a cui competono tutti i diritti previsti dall’art. 7 con le limitazioni dell’art. 8 della legge 196/2003.

Invia
Torna